wtorek, 22 lipca 2014

Moda na Azję ~~ Japonia moimi oczami


Jak zapewne zauważyliście coraz więcej ludzi w nastoletnim wieku interesuje się M&A.
Uważam, że to świetnie iż tak młodzi ludzie rozwijają swoje zainteresowania itp.
Też jestem fanką M&A i  ogółem Azji. Ale mam swój umiar.
Niestety zdecydowana większość tak naprawdę nie ma bladego pojęcia na temat Japonii. Snują swoje marzenia o wyjeździe do Japonii i mieszkaniu tam, wiecznym czytaniu mang. Ogółem tzw. sielance. Heh, a kto by tak nie chciał?^^ 


Mmm.... Aż zgłodniałam, a wy? 



Przykro mi, ale będę musiała was rozczarować. Moi drodzy, tam nie jest wcale tak idealnie, jak widzicie po wszelkich obrazkach, filmikach itd. Japonia jest krajem, gdzie brak tolerancji występuje częściej niż u nas.
Tak tak, teraz będziecie pewnie mnie mieszać z błotem. Ale tamtejsi obywatele nie są zbyt mili względem obcokrajowców. U nas widzicie różnych ludzi, od Arabów do Nigeryjczyków. Tam wyznawcy islamu nie mają wstępu. Co mnie wcale nie dziwi (to tylko moja opinia, więc proszę nie wyzywać mnie, każdy ma prawo do swojej opinii). Poniżej zamieściłam piosenkę znanego japońskiego girlsbandu AKB48. Jak widzicie, jest tam pełno tęczowych flag (pokładam nadzieję, że wiecie co one znaczą) i nawet czarnoskóry mężczyzna. Niestety to wszystko jest na pokaz, aby ukazać Japonię jako kraj pełen tolerancji, gdzie każdy mimo braku pieniędzy jest szczęśliwy. 
No proszę was... Czy bylibyście szczęśliwi nie mając złamanego grosza w kieszeni? Odpowiedzcie sobie szczerze. Ja na pewno nie, chciałabym jeść to na co mam ochotę.


Teraz czas na mały wątek poświęcony pracy w Japonii.
Większość japońskich pracodawców nie ma zaufania do obcych pracowników.
Otóż, myślę że większość z was zna tamtejszy model pracy. Pracuje się tam całymi dniami bez chwili wytchnienia. Najczęściej w biurowcach. Zapomnijcie o dniu wolnym, nawet gdy jesteście chorzy. Wyjątkowe dni wolne, o których się dowiedziałam to najczęściej pogrzeb członka rodziny. Hehe, natomiast
jak wrócicie do pracy po pogrzebie, musicie obowiązkowo przeprosić każdego pracownika. Japończycy są tak zapracowanym narodem, że śmierć z powodu przepracowania jest na porządku dziennym. Lubicie pracować? Albo nawet odrabiać lekcje, uczyć się? Oczywiście cały czas. Jeśli, tak to idealnie nadajecie się do tamtejszego schematu pracy biurowej. Ja nie wiem czy sprostałabym takiemu zadaniu. Nie chciałam was straszyć. xD Ale mam też dobrą wiadomość. Nie każda praca tam tak wygląda. Niestety nie wiem dzięki, której pracy jest łatwiej przeżyć i jak wygląda schemat innych prac. 


O szkole powiem tylko parę słów. 
Na pewno spotkaliście się z nękaniem, poniżaniem, zastraszaniem w naszych polskich szkołach. Chcę wam powiedzieć, że to pikuś w porównaniu z tym co dzieje się w japońskich szkołach. U nas najczęściej występują: pseudo bójki, popychanie się, mierzenie wzrokiem, obgadywanie itp. Wiem, że nawet takie, jak i drobniejsze rzeczy są przykre. Zamknijcie teraz oczy i użyjcie całej swojej wyobraźni. Widzicie dziewczynę tam na końcu klasy, która zawsze siedzi sama? Reszta dziewczyn zdecydowanie jej nie lubi, podchodzą co chwila i mówią, okropne rzeczy wprost. A chłopcy popierają je, nawet chłopak któremu podoba się ta dziewczyna. Zauważcie, że nauczyciel jest w klasie i nie reaguje na to, co jakiś czas podśmiewuje się z tego.
Na wf-ie często giną jej ciuchy jak i wszystkie rzeczy, nie raz leżą doszczętnie zniszczone na ławeczce.
Po powrocie do domu, ma obiad i wszystko, co najlepsze prócz rozmowy z mamą. Udaje, że wszystko jest dobrze. Jej mama niczego nie zauważa, bo jest zawsze uśmiechnięta i ma dobre wyniki w nauce.
Czasami gdy wraca do domu lub nie ma jednej lekcji, dziewczyny te zapraszają ją na zakupy itp.
Niestety najczęściej wyprowadzają ją na zupełne odludzie. Każą jej robić okropne i najczęściej obrzydliwe rzeczy, nawet zjedzenie robaków. Przy czym nagrywają ją i szantażują. Teraz otwórzcie oczy i pomyślcie, jak wy byście czuli się na jej miejscu. Powyższe rzeczy to tylko przykłady, takie sytuacje są o wiele gorsze. Ale nie chcę ich wymieniać, bo mogą być zbyt drastyczne. Dziewczyna ta najpewniej się zabije. Dlatego wysoki odsetek śmierci występuje u ludzi w wieku ponadgimnazjalnym. To bardzo smutne.. 

Mam nadzieję, że wzbudziłam w was pewne refleksje i trochę zmieniłam spojrzenie na Kraj Kwitnącej Wiśni. Jeśli nadal chcecie się tam wybrać, polecam wyjazd na pół roku lub roku. Dzięki studiom jest taka możliwość. Przekonacie się na własne oczy. Życzę powodzenia wszystkim tym, których marzeniem jest się tam wybrać.

A jakie są wasze spostrzeżenia na Japonię? Byliście tam i macie jakieś doświadczenie? Jeśli tak, podzielcie się ze mną swoją opinią na temat Japonii w komentarzach.  :)

Notka trochę smutna, ale następna będzie baardzo słodka. Także wyczekujcie następnego wpisu. 
Ja ne~~! 

12 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post wiele się z niego dowiedziałam. ^^
    Smutno mi się zrobiło jak czytałam o tej dziewczynie w szkole.
    To okrutne a najgorsze jest to że nauczyciel nie reaguje.
    Obserwuje.

    http://xpastelunicorn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że moi czytelnicy czerpią wiedzę z moich postów. <3 Dla mnie to też jest smutne, ale chciałam uświadomić ludzi, żeby się tak bardzo nie łudzili i nie byli rozczarowani jak tam będą. ;/ Dziękuję za obs, to dla mnie bardzo ważne!

      Usuń
  2. jak to?! tam uczeń nie ma swoich praw? dlaczego ludzie są tak traktowani? co za prawo.. taki piękny kraj, tacy zjebani ludzie :(
    niestety słyszałam o jeszcze innych przypadkach już dawniej dzięki czemu postanowiłam że wybiorę się tam w przyszłości jedynie na wycieczkę ;) to życie nie dla mnie.

    __________________________________
    http://fetyshunicorn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają swoje prawo, tak jak u nas. Ale to jest tak jak u nas. Jest prawo, ale większość osób je łamie. W polskich szkołach często statut szkoły mówi o tym, że wygląd ucznia nie ma mieć nic związanego z ocenianiem jego prac itd. Niestety nauczyciele i tak oceniają ucznia po wyglądzie. Mogę to potwierdzić na swoim przykładzie, gdy jeszcze chodziłam do gimnazjum. Dostawałam mierne oceny, gdy ubierałam się w stylu scene. Gdy ubierałam się normalnie same 4 i 5... Smutna rzeczywistość. :c

      Usuń
  3. Język Polski nie jest Twoją mocną stroną, powtórzenia są co chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko się pisze tak długą notkę na komputerze, zwłaszcza gdy mam słaby wzrok... Postaram się o mniej powtórzeń. :)

      Usuń
    2. Ważny jest przekaz ;) a nie poprawna kolejność słów

      Usuń
  4. haha no ja też zgłodniałam! :D
    w ogóle ten kraj jest intrygująco ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli chodzi o tą notkę w pełni się z tobą zgadzam, niestety Japonia nie jest taka różowa jak ją opisują... chociaż nie zmienia to faktu że chciałabym ją zwiedzić.

    Trafiłam na ciebie przez grupę Muffinków! ~tulas~ :33

    kawaii-as-lucifer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW, naprawdę nie miałam pojęcia o niektórych rzeczach, które napisałaś o kraju kwitnącej wiśni. Jeśli natomiast chodzi o nietolerancję to ona występuje wszedzie niezależnie od kraju, człowiek to człowiek, jeśli nie ma własnych poglądów zawsze bedzie robił to samo co reszta i zawsze nie będzie mu coś pasowało.

    OdpowiedzUsuń
  7. W wielu rzeczach się z Tobą zgadzam ale nadal uważam, że Japonia nie jest, aż taka zła jak ją opisujesz. Może się z tym nie spotkałaś ale w Polskich szkołach dzieją się jeszcze gorsze rzeczy. Jednak nie chciałabym o tym pisać w komentarzach... Co do tolerancji to od początku zdawałam sobie sprawę, że w Japonii nie jest tak kolorowo. Jednak denerwuję mnie, że niektóre osoby (np. Usami) tak za przeproszeniem ryją Polskę. Tak, ja też nie przepadam za tym krajem ale może powinniśmy się starać aby na świecie nie uważano nas za... typowych Polaków? Żeby mieli o nas coraz lepsze zdanie, a nie... Najłatwiej wyjechać za granicę...
    A z tolerancją w Polsce nie jest wcale tak, źle! Ludzie idą z duchem czasu i są coraz bardziej tolerancyjni! Ostatnio gdy przyłam do szkoły ubrana w stylu Lolita/Cult Party Kei, nie spotkałam się z żadnymi 'hejtami' ze strony nauczycieli. Moja wychowawczyni nawet mnie pochwaliła, że mam dzisiaj śliczną fryzurę. Tak więc mam wrażenie, że polska idzie w coraz lepszą stronę. :))
    Pozdrawiam ^-^
    dynoras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry post. W większości krajów jest tak, że przyjeżdżając do kraju jako turysta wszystko jest idealne. Jeśli natomiast zdecydujemy się wyjechać do pracy - czyli zajmować miejsca pracy - nie jest tak pięknie.

    http://zaklinaczka-slow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń